Laisvalaikis

Ką svarbu žinoti atgavus sugadintą bagažą?

Ar kada teko po skrydžio lėktuvu atgauti sugadintą bagažą? Tai ne tik nemaloni ir nuvilianti  patirtis, bet ir problema, kuri tinkamai neužregistruota gali sukelti papildomų nuostolių. Europos vartotojų centras dalinasi patarimais, kaip apginti savo teises susiklosčius tokiai situacijai.  

  1. Oro uoste užpildykite specialų dokumentą. Atsiimant registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite ir, jeigu bagažas apgadintas, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo (angl. Property Irregularity Report) bei pasilikite sau kopiją.
  2. Išsaugokite dokumentus. Išsaugokite įlaipinimo kortelę, bagažo etiketes ir specialios formos dokumento dėl bagažo (PIR) kopiją. Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz.: padarykite nuotraukas, jeigu reikės – gaukite nepriklausomo eksperto patvirtinimą, kad lagaminas sugadintas nepataisomai ar apytikslę taisymo kainą. Išsaugoti sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi.
  3. Nepraleiskite terminų. Per 7 dienas nuo sugadinto bagažo gavimo dienos pateikite rašytinę pretenziją aviakompanijai dėl kompensacijos už sugadintą bagažą.
  4. Vertingą bagažą apdrauskite papildomai. Keliaujant lėktuvu vertingą bagažą vertėtų apdrausti papildomai, kad netektų patirti didelių nuostolių, jeigu bagažas dings ar bus apgadintas. Papildomai neapdraudus bagažo, aviakompanijos atsakomybės maksimalios ribos dėl bagažo sugadinimo neviršija 1 131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1 384 EUR).
  5. Žinokite, kur kreiptis pagalbos ar patarimų. Visose Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, veikia Europos vartotojų centrai, kurie imasi ginti vartotojų teises, kai jiems nepavyksta to padaryti savarankiškai. Vartotojo gyvenamojoje šalyje veikiantis Europos vartotojų centras, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje.

Primename, kad nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (www.vvtat.lt), o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų / paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.

Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba